BETAL- OCH BOKASIDAN
Lyckans Slip på webbsidan hamn.lyckansslip.se.
Dessa villkor gäller mellan Lyckans Slip och den som själv eller genom annan person bokar/betalar hamnavgift.
Beställaren/betalaren anges som ”Kund” i villkoren. Leverantören anges som ” Lyckans Slip”, ”Vi” eller ” Lyckans Slip Gästhamn”. Bokningen/betalningen gäller hyra av båtplats i Lyckans slip i Fiskebäckskil.
För att boka/betala hamnavgiften på webbsidan hamn.lyckansslip.se krävs att kunden är minst 18 år fyllda. För att kunna genomföra betalningen av hamnavgiften krävs det ett bankkort (VISA eller Mastercard).
I priset ingår hyra av båtplats, bokningsavgiften samt eventuell (tilläggstjänst) tillkoppling (inkl.förbrukning) av elektricitet (6-16 ampere). Kunden samt gäster får ej använda båtplatsen till annat än vad som står i ”Hamnens allmänna villkor” detta dokument finns i sin helhet på www.lyckansslip.se/hamn.
Vid mottagande av bokningsbekräftelsen skall denna kontrolleras, så att alla uppgifter stämmer. Det åligger kunden/beställaren att ansvara för att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta. Bokningsbekräftelse skickas via e-post och som textmeddelande (SMS). I händelse av fel skall Lyckans slip gästhamn kontaktas inom 7 dagar från mottagandet av bekräftelsen, dock senast 24-timmar innan ankomst.
Vid mottagande av betalningsbekräftelsen skall denna kontrolleras, så att alla uppgifter stämmer. Det är kunden som ansvarar för att uppgifterna på betalningsbekräftelsen är korrekta. En betalningsbekräftelse skickas via e-post och som textmeddelande (SMS). I händelse av fel skall Lyckans slips gästhamn kontaktas snarast genom att ringa eller skicka e-post. Telefon: +46(0) 708-122 622 E-post: info@lyckansslip.com. Betalning Betalning sker direkt, även vid bokning. Återbetalning sker ej på förhandsbokade båtplatser. Avbokning Avbokning skall ske genom att ringa eller skicka e-post. Telefon: +46(0)708-122 622 E-post: info@lyckansslip.com. Uppge alltid namn, bokningsnummer och bokad ankomstdag.
Om kunden erlagt hamnavgift och sedan ångrar sig, skall kunden snarast uppsöka hamnkontoret för återbetalning utav erlagt hamnavgift. Fullt belopp för ej utnyttjad hamnplats samt elström betalas tillbaka. Om hamnkontoret är stängt ska kunden snarast kontakta jourhavande hamnvärd på telefon: +46(0) 708-122 622. Returrätt och ångerrätten omfattar inte redan utnyttjad hamnplats eller elström. Reklamation Klagomål på båtplatsen skall framföras till hamnpersonal på hamnkontoret eller ute på bryggorna så snart som möjligt. Fel som uppstår under din vistelse skall omgående meddelas till jourhavande hamnvärd på telefon: +46(0) 708-122 622.
Användandet av personuppgifter Genom att använda denna hemsida godkänner du också Simwork AB Data Policy.
Om avtalsbrott inträffar måste kunden/gästerna i sällskapet omedelbart flytta från hamnområdet. Vid förstörelse eller störande uppträdande kan skadestånd krävas av kunden.
Vid krig, naturkatastrofer, strejk och andra händelser som är att betrakta som force majeure kan Lyckans Slip upphäva avtalet, varvid kunden med gäster snarast skall underrättas. Lyckans Slip är i sådana fall skyldig att betala tillbaka det belopp som betalats, med undantag för den nytta som har dragits av båtplatsen.
Denna sida (tillsammans med de handlingar som anges på det) talar om villkoren för användning av vår hemsida hamn.lyckansslip.se. Läs dessa villkor noggrant före användning, bokning samt betalning på vår hemsida. Genom att använda vår hemsida, visar du att du accepterar dessa köpvillkor. Om du inte accepterar dessa villkor ska du inte använda vår webbplats.
Tillgång till vår webbplats är tillåtet på tillfällig basis och vi förbehåller oss rätten att dra tillbaka eller ändra de tjänster vi tillhandahåller på vår webbplats utan föregående meddelande. Vi kan inte hållas ansvariga om av någon anledning vår webbplats är otillgänglig vid någon tidpunkt eller under någon tidsperiod. Ibland händer det att vi kan begränsa åtkomst till vissa delar av vår webbplats, eller hela vår webbplats, för kunder som besöker oss. Du ansvarar för att vidta alla åtgärder som behövs för att du ska ha tillgång till vår webbplats. Du är också ansvarig för att se till att alla personer som besöker vår webbplats via din internetuppkoppling är medvetna om villkoren, och att de uppfyller dem.
Vi strävar efter att uppdatera vår webbplats regelbundet, och kan ändra innehållet så. Om behov uppstår, kan vi avbryta tillgång till vår webbplats, eller stänga den på obestämd tid. Någon del av materialet på vår webbplats kan vara inaktuella vid en viss tidpunkt, och vi har ingen skyldighet att uppdatera sådant material.
Allt ansvar för direkta, indirekta, följdskador eller skador som uppstått av någon användare i samband med vår webbplats eller i samband med användningen, oförmågan att använda, eller resultaten av användningen av vår webbplats, alla webbplatser kopplade till den och allt material som publiceras: förlust av inkomst eller intäkt; förlust av affärer; utebliven vinst eller avtal; förlust av förväntade besparingar; förlust av data; förlust av goodwill; bortkastad lednings- eller kontorstid; Transaktioner som ingås via vår webbplats Simwork AB tillsammans med Lyckans Slip driver webbsidan hamn.lyckansslip.se för att underlätta för kunden att betala sin hamnavgift. Transaktionerna sker via säker förbindelse med hjälp av Stripe. Mer info om Stripe på www.stripe.com.
hamn.lyckansslip.se är en hemsida som drivs av Hamnsystem Sverige AB och
KB Lyckans Slip Org.nr 969645-1401, Fiskebäckskil